Izrael – listopad 2013

26 listopada 2013, wtorek 18:44

W roku szkolnym 2013/2014 dziesięcioosobowa delegacja (ośmiu uczniów i dwie nauczycielki) z VI LO im. Króla Zygmunta Augusta w Białymstoku gościła w Izraelu od 11.11.2013 do 18.11.2013, a nasi przyjaciele przyjeżdżają z rewizytą w kwietniu 2014 roku (03.04.2014-10.04.2014).

A tak wyjazd do Izraela opisują uczniowie:

“Wyjazd do Izraela był doskonałą okazją do sprawdzenia swoich umiejętności językowych, ale również do poznania wspaniałych ludzi. Stworzyliśmy z nimi bardzo miłą atmosferę, w której każdy bez problemu mógł wyrazić siebie. Zwiedzanie Jerozolimy i Masady, pływanie w Morzu Martwym czy błąkanie się po lokalnym targu należą do rzeczy, których każdy, choć raz, powinien w życiu doświadczyć. Nam się to udało, a setki zrobionych przez nas zdjęć są dowodem, że świat jest naprawdę piękny.”

Kuba Wnorowski

“Nasza podróż do Izraela rozpoczęła się w niedzielę 10 listopada. Lot samolotem trwał 4 godziny. To było wspaniałe uczucie, kiedy do samolotu wsiadaliśmy,  w Polsce było zimno, wiał silny wiatr, a wysiadaliśmy z niego w Izraelu, gdzie nawet wcześnie rano było ciepło i przyjemnie. Różnica ogromna. Rodziny goszczące przyjęły nas wszystkich z serdecznością i gościnnością. Wszyscy od razu bardzo się ze sobą zaprzyjaźniliśmy i zżyliśmy. Staliśmy się jedną, dużą grupą przyjaciół. Codziennie jeździliśmy na wspaniałe wycieczki, zwiedziliśmy bardzo wiele ciekawych miejsc: jaskinię stalaktytów, Tel Aviv, Jaffę, Jerozolimę, Masadę, kąpaliśmy się Morzu Martwym oraz byliśmy w Muzeum Holocaustu. Oczywiście najlepsza zabawa była, jak zawsze – w autokarze. Mieliśmy okazję spróbować tamtejszych dań, np. falafel, szoarmę lub też wypić sok ze świeżo wyciskanych granatów. Jeden dzień był przeznaczony na spędzenie czasu z rodziną, która nas gościła. Podczas gdy w Polsce wszyscy chodzili w kurtkach, my w Izraelu ubrani byliśmy w krótkie spodenki i koszulki z krótkim rękawkiem. Tam na miejscu, w szkole Tzafit musieliśmy przedstawić prezentację o Polsce, by nasi koledzy i koleżanki mogli choć w małym stopniu poznać nasz kraj. Zostaliśmy przyjęci z zaciekawieniem i zainteresowaniem. Niestety 7 dni szybko minęło i nadszedł czas pożegnalnej kolacji, na której nie zabrakło łez.

Był to jeden z najlepszych i absolutnie niezapomnianych tygodni w moim życiu. Czas, w którym wszyscy mieliśmy wiele frajdy, ale także wiele się nauczyliśmy. Izrael jest bardzo ciekawym, różnorodnym krajem, gdzie spotyka się wiele odmiennych kultur. Ludzie są bardzo życzliwi i przyjaźnie nastawieni do innych. Poznałam tam wielu przyjaciół i już nie mogę doczekać się ich przyjazdu do Białegostoku. Jeżeli tylko macie taką możliwość i chęć – musicie koniecznie tam pojechać!”

Ania Andruszkiewicz

“To była podróż mojego życia. Zwiedziłem najbardziej znane miasta i zabytki w Izraelu między innymi Jerozolimę, Jaffę i Tel-Aviv, Masadę oraz wiele innych miejsc. Cały tydzień mieliśmy piękną pogodę. Kąpaliśmy się w Morzu Martwym. Podszkoliłem swój język angielski jednak najważniejsze jest to, że poznałem wielu fantastycznych ludzi (szczególne pozdrowienia dla Tomera i Alona!). Izrael to niesamowity kraj z ciekawymi ludźmi. Naprawdę warto było jechać. Już nie mogę się doczekać przyjazdu delegacji izraelskiej do Polski.”

Łukasz Łapiński

“Wymiana z Izraelem była niezapomnianą przygodą. Pozytywne emocje towarzyszyły nam przez cały pobyt. Już na początku wyjazdu cała nasza ósemka bardzo szybko zintegrowała się i zaprzyjaźniła z rodzinami goszczącymi. Poznaliśmy wiele wspaniałych osób, których na pewno żadne z nas nie zapomni, tak samo jak widoków, które towarzyszyły nam przez cały pobyt. Zwiedziliśmy wiele niesamowitych miejsc takich jak Jerozolima, Tel Aviv, Masada. Mieliśmy także okazję kąpać się w Morzu Martwym.

A poza tym zajadaliśmy się tradycyjnym izraelskim jedzeniem i poznawaliśmy tradycje i obyczaje kultury żydowskiej. Każdy dzień był pełen atrakcji, co było zasługą także towarzystwa, które w naszym przypadku było po prostu świetne. Nie mogę doczekać się rewizyty i mam nadzieję, że jeszcze odwiedzę ten wspaniały kraj i wspaniałych ludzi :)”

Izabela Kaliszuk

“Pierwszy raz byłam w Izraelu i mam nadziej, że kiedyś jeszcze odwiedzę ten kraj. Zobaczyliśmy niesamowite miejsca ważne dla Izraelczyków jak i Polaków (Tel-Aviv, Jerozolima, Morze Czarne, Muzeum Holocaustu). Pogoda nam sprzyjała było bardzo ciepło i słonecznie. Dlatego czułam się jak na wakacjach i bardzo trudno było mi wrócić do szkoły.

Niesamowite było to że poznaliśmy ich kulturę od wewnątrz, nie jak zwykli turyści. Nawzajem uczyliśmy się o swoich kulturach.

Poznałam również niesamowitych ludzi. Rozmawiając z nimi nie czułam się niezręcznie. Już po dwóch dniach zachowywaliśmy się jak starzy dobrzy znajomi. Wszyscy młodzi ludzie na całym świecie patrzą na świat młodymi oczami. Mimo, że żyjemy w innych kulturach mamy takie same zainteresowania, problemy i marzenia.

Mam nadzieje że w przyszłości spotkam jeszcze tych niesamowitych ludzi. Bardzo za wami tęsknie!!!”

Małgorzata Łodzińska

“Tydzień, który spędziłem w Izraelu z pełną świadomością mogę uznać za najpiękniejszy w moim życiu. Widziałem piękne miejsca ważne dla chrześcijan: Bazylika grobu Pańskiego, ściana płaczu, a także piękne krajobrazy Izraela: Morze Martwe i Śródziemne, Tel Aviv. Poznałem bardzo miłych i gościnnych ludzi, których nie zapomnę do końca życia. Podczas wymiany poprawiłem swoje umiejętności językowe. Już nie mogę się doczekać rewizyty.

Mateusz Kowalewicz

Jedną z rzeczy, które najbardziej utkwiły mi w pamięci z naszej wycieczki do Izraela było przyjęcie pożegnalne. Przyjęcie to odbyło się ostatniego dnia. Zaproszone były całe rodziny goszczące. Na początku siedzieliśmy w kole i każdy kto chciał mógł powiedzieć o swoich przeżyciach, bądź podziękować za dobrze spędzone chwile. Następnie izraelskie nauczycielki zaproponowały wspólny, izraelski taniec. Bardzo mi się on podobał, dobrze się bawiłam. Po tańcu mieliśmy czas na rozmowę z naszymi przyjaciółmi. Po około dwóch godzinach nauczyciele i rodzice wyszli, ale wszyscy pozostali postanowili poczekać z nami, aż do przyjazdu autokaru, który miał zawieźć nas na lotnisko. Ta noc była długa ale emocjonalna i pełna niezapomnianych wrażeń.

Karolina Bielecka

W czasie wymiany z Izraelem spotkałam bardzo dużo miłych osób. Już w pierwszym dniu wycieczki czułam jakbym znała ich od dawna. Zobaczyłam wiele pięknych, ważnych dla mnie – Chrześcijanki miejsc. Miałam okazję zapoznać się z nową kulturą, zwyczajami oraz spróbować tradycyjne izraelskie jedzenie, które jest bardzo smaczne. Izrael to naprawdę piękne i wyjątkowe państwo. To była wspaniała i niezapomniana podróż. Mam nadzieję, że będę utrzymywać kontakt z poznanymi tam osobami, że będę miała okazję pojechać tam jeszcze raz.

Agnieszka Taradejna

27 marca 2024, środa 16:25
Ósmoklasistom życzymy powodzenia na majowych egzaminach i… do zobaczenia we wrześniu :)
Wiecej
3 marca 2024, niedziela 11:03
Drodzy Ósmoklasiści!
Serdecznie zapraszamy na Dzień Otwarty VILO!
Wtorek, 26 marca, 12.00-15.00.
Do zobaczenia!
Wiecej
25 marca 2024, poniedziałek 15:42
Akredytacja programu Erasmus+ oznacza kontynuację dalszych działań projektowych w ramach powyższego programu finansowanych ze środków Unii Europejskiej.